Използване на референдума, като ценен инструмент на демокрацията. Създаване на условия чрез Закона за пряко участие на гражданите в държавната власт и местното самоуправление (ЗПУГДВМС) народът да може да се произнася пряко, чрез референдум, по всички важни въпроси. Намиране на баланса между мнението на гласоподавателите, изразено на референдум, и политиката на Народното събрание и правителството. Преразглеждане, прецизиране и доразвиване на ЗПУГДВМС с цел преодоляване на всички празноти, неясноти, непрецизно формулирани разпоредби, неточна терминология, както и заложени високи изисквания, които предпоставят неуспех на референдума още преди той да бъде проведен, като например:
- Необходимо е да се направи преценка доколко предвиденият минимален брой подписи 200 000 подписа, съответно 400 000 подписа е разумен и оправдан праг. Безспорно големият брой подписи и краткият срок от три месеца за внасяне на подписката в Народното събрание възпрепятстват гражданите до пряко участие в държавната власт;
- Липсват процедури в закона относно внасяне на предложение за произвеждане на национален референдум от инициативен комитет, събрал подписи на не по-малко от 400 000 български граждани с избирателни права, както и процедура, когато е направено предложение за национален референдум от не по-малко от една пета от народните представители, президента или Министерски съвет;
- Липсва процедура – както в Правилника за организацията и дейността на Народното събрание, така и в закона – за разглеждането на повече от едно предложение за национален референдум по въпрос, уреждащ една и съща материя;
- Липсват условия и ред за регистриране на застъпниците на алтернативна позиция;
- Прагът за валидност на национален референдум е невъзможен и задължително трябва да бъде намален. Референдумът трябва да бъде валиден, ако в гласуването са участвали не по-малко от 30/40 на сто от гражданите с избирателни права, участвали в последните избори за Народно събрание;
- Липсва правна уредба за разглеждане на предложение за референдум от следващ парламент, когато НС е разпуснато и няма решение за одобряване на предложението, нито за отхвърлянето му;
- При отчитането на резултата протоколите на секционната комисия и районната комисия съдържат различни данни за броя на гласувалите.
Преразглеждане на органите, създадени със закон или ПМС - статут, мандат, предсрочно прекратяване, възнаграждения. Създаване на условия за кариерното развитие на младите хора и въвеждане на задължителна квота в държавната администрация за млади специалисти до 25 години.